Před skoro 25 lety jsem ve škole „rozjížděl“ výuku informatiky v počítačové učebně, tehdy v počítačovém kroužku 2x dvě hodiny týdně. Jen pro zajímavost o kvalitě tehdejších PC – technika byla stále funkční ještě minulý školní rok, kdy byla definitivně zlikvidována. Zůstalo 25 let jen u mého přání, aby se počítače dostaly trvale do mé vlastní třídy, kde jsem třídním učitelem, a kde by mi pomáhaly ve výuce a vzdělávání. Tento školní rok se mi naskytla možnost mít ve třídě desítku tabletů. Po této nabídce jsem okamžitě „skočil“ a přihlásil se do projektu tzv. Šablon II, které poskytuje a financuje MŠMT ČR za spolufinancování EU. V harmonogramu podání žádosti i v následném výběru dodavatele byl trochu časový tlak, ale nakonec pro žáky a mne vše dobře dopadlo a od února používám ve třídě desítku tabletů. Po stránce hardwaru se nejedná o žádnou špičku, ale zařízení jsou zatím svižná, k výpadkům internetového připojení dochází výjimečně. Na první hodině se zařízeními si žáci tablety spíš jen „oťukávali“ a seznamovali se s obsluhou, na dalších hodinách svoji zručnost násobili, takže obsluha a užívání je ze strany dětí, které pracují ve dvojicích, nyní zcela bez problémů nebo potíží. Zatím na tabletech procvičujeme učivo českého jazyka a matematiky, časem přijde na řadu i učivo jiných předmětů a vyhledávání na Internetu. K procvičování učiva je k dispozici velké množství různých programů, mnohé mají tu obrovskou výhodu, že po dokončení provedou opravu, vyhodnocení, mnohé i známkování. Tím je moje práce pedagoga i práce dětí mnohem efektivnější. I když se jedná o učení, zájem dětí je v mé třídě mimořádný. Pro mne jako učitele je důležitá a potěšitelná skutečnost, že se žáci na tuto činnost velmi těší a výsledky v programech na počítání nebo v učivu na češtinu jsou téměř bez chyb. Snad to tak vydrží i do budoucna.
Mgr. Jan Skalický, třídní učitel II.A