V učivu prvouky probíráme v současnosti horniny a nerosty, ukazujeme si při tom názorně i jejich vzorky. Na oživení jsem donesl z domu zajímavé kameny, mezi kterými byl i krásný obtisk prehistorické škeble v opuce, který jsem nalezl kdysi při sběru hub v lomu u Křivic. Zkamenělina se dětem líbila, druhý den donesl podobnou sbírku z domova žák třídy Dan Filipi. Protože děti obdivovaly zachovalost doneseného trilobita, navrhl jsem jim, že si „zkameněliny“ vyrobíme. Většina nadšeně souhlasila. Následná výroba byla ve znamení pečlivosti v práci a soutěžení mezi žáky, kdo bude mít dílo nejlepší. Fotografie průběhu výroby a výsledků práce ukazuje, že se „zkameněliny“ povedly a pomyslné první místo za nejpovedenější výrobek zaslouží všichni žáci třídy.
Mgr. Jan Skalický, třídní učitel